Stance

per pagina
Van laag naar hoog sorteren

Korfbal

Korfbal is een van oorsprong Nederlandse sport, bedacht door de Amsterdamse onderwijzer Nico Broekhuysen in 1902. Kortom de sport korfbal is al ruim 100 jaar oud. En het is een bijzondere sport. Een echte familiesport. Korfbal kenmerkt zich door het feit dat het een van de weinige teamsporten is die niet is voorbehouden aan dames en heren apart: korfbal wordt van oudsher gemengd gespeeld (maar kent daarnaast ook een damescompetitie).

Ruim 92.000 leden spelen de populaire sport Korfbal in Nederland. De oudste nog bestaande korfbalvereniging is de Haagsche Korfbal Club ALO, opgericht op 1 februari 1906.

Korfbal league

De korfbal league is de eredivisie van de korfbalclubs in Nederland in de zaal. Momenteel kent de korfbal league 10 clubs waarvan Fortuna/Delta Logistiek in 2019 landskampioen korfbal werd.

Korfbalworld